Dnia 14 października 2015.   Kolejne odznaczenie i uznanie dla Berlinek   Parówki Berlinki po raz kolejny zostały uhonorowane znaczącym wyróżnieniem otrzymując nagrodę Effie. Marka Berlinki otrzymała srebrną Effie w kategorii żywność za efektywność kampanii „Berlinki. Mówią same za siebie”. Effie Awards to prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie, zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Oceniana i nagradzana efektywność kampanii mierzona jest oceną i wzajemnym porównaniem wyzwania strategicznego i przyjętych celów kampanii z ideą komunikacyjną i jej rozwinięciem w działania reklamowe versus wdrożona kreacja i osiągnięte dzięki temu efekty. Eksperckie jury oceniało kampanie pod kątem 4 kryteriów:

  1. Wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
  2. Idea komunikacyjna
  3. Rozwinięcie idei w działania reklamowe
  4. Efekty komunikacji

Strategia komunikacji Berlinek opierała się na umocnieniu wizerunku marki jako lidera kategorii, innowacyjnego i wysokiej jakości, a także marki kojarzącej się z humorem i pozytywnymi emocjami. Mówiąc w swoim imieniu, w cyklu zabawnych historyjek Berlinki zaprezentowały w spotach reklamowych istotne treści jakościowe w angażującej konsumenta formie. Kampania podkreślała jakość i popularność Berlinek, zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci. Poza spotami, Berlinki zaistniały w billboardach sponsorskich i product placement w programie Must Be The Music, oraz na citylightach.   Andrzej Pawelczak Rzecznik Prasowy E mail: andrzej.pawelczak@animex.pl Kom: 696-483071